Caritas Blaj
Împreună pentru o civilizaţie a iubirii!
Mentorat online pentru copiii din Centrele Generații – un nou tip de voluntariat
Orice senior specialist într-un domeniu, care vrea să își asume un nou rol social în comunitate și să contribuie pro bono la dezvoltarea școlară și personală a copiilor din Centrele Generații, poate deveni mentor on-line. E nevoie doar de o atitudine pozitivă, disponibilitate și de anumite competențe digitale pentru a organiza sesiuni on-line pe teme de interes pentru copii: meditații la diferite materii din programa școlară, îndrumare în realizarea temelor, cluburi și ateliere educaționale, cercuri vocaționale, sesiuni de dezvoltare personală, clubul jocurilor de societate și educaționale interactive.
Fost profesor de matematică, domnul Gabriel Marin și-a dorit să îi ajute pe copii și după ce s-a retras din activitatea profesională. Pentru a împărtăși în continuare din experiența sa, a devenit voluntar senior la Centrul Generații București unde, săptămânal, oferă meditații elevilor înscriși în program. Mai mult decât atât, contextul actual l-a forțat să se adapteze unei noi metode de lucru – cea on-line. „Experiența cu meditarea elevilor prin zoom a fost deosebită. În primul rând am putut să îi ajutăm pe copii într-o perioadă dificilă. Activitatea în sine a avut părți pozitive, dar și unele dezavanatje. La început, nu știam cum să îi arăt elevului textul unei problemele, ci îi ziceam enunțul, ceea ce dura mai mult. Apoi am remediat acest lucru, cunoscând mai mult aplicația zoom. Dar, în lipsa gălăgiei, eu și elevul ne concentrăm mult mai ușor. Îmi place faptul că elevul poate să vadă foaia de hârtie cu problemele de rezolvat și chiar pixul meu care scrie în acel moment, pe întreg ecranul. Păstrând legătura, am reușit să dau elevilor din clasa a VIII- a sfaturi pentru examenul ce îi aștepta și să îi încurajez.”
„Pandemia de coronavirus ne-a obligat sa găsim o formă nouă de comunicare în cadrul procesului de învățare. Aceasta a fost cea online. A fost noutate, deși aproape toți foloseam atât telefonul cât și calculatorul. Pentru mine a reprezentat o experiență foarte interesantă. Nu a fost nevoie de nici un efort de adaptare, deoarece totul a fost foarte simplu. Singura problemă este că nu suntem în contact direct, dar acest lucru nu constituie un impediment pentru a ne înțelege. Aceasta forma nouă de organizare a procesului de învățare este chiar mai comodă, stai în confortul casei și transmiți sau primești noțiuni noi educaționale“, spune doamna Ani, voluntar senior la Centrul Generații din București, care a devenit acum mentor online.
Programele implementate de Fundație au la bază metoda intergenerațională care încurajează interacțiunea și schimbul de valori și cunoștințe între generații. Prin abordarea intergenerațională, copiii sunt sprijiniți în activitatea școlară, deprind anumite abilități practice și își dezvoltă pasiuni diverse, iar voluntarii seniori își redobândesc sentimentul de utilitate și valoarea socială.
Centrele de zi școală după școală care doresc implementarea acestei metode de lucru cu copiii din comunitatea lor, pot fi sprijinite cu informații și diverse resurse. Mai multe detalii și modele de lucru pe noul website www.intergenerational.ro.
Programul este susținut la nivel național prin contribuția Hochland România, Raiffeisen Bank și Metropolitan Life.
Articol preluat: Fundatia Regala Margareta a Romaniei
Fost profesor de matematică, domnul Gabriel Marin și-a dorit să îi ajute pe copii și după ce s-a retras din activitatea profesională. Pentru a împărtăși în continuare din experiența sa, a devenit voluntar senior la Centrul Generații București unde, săptămânal, oferă meditații elevilor înscriși în program. Mai mult decât atât, contextul actual l-a forțat să se adapteze unei noi metode de lucru – cea on-line. „Experiența cu meditarea elevilor prin zoom a fost deosebită. În primul rând am putut să îi ajutăm pe copii într-o perioadă dificilă. Activitatea în sine a avut părți pozitive, dar și unele dezavanatje. La început, nu știam cum să îi arăt elevului textul unei problemele, ci îi ziceam enunțul, ceea ce dura mai mult. Apoi am remediat acest lucru, cunoscând mai mult aplicația zoom. Dar, în lipsa gălăgiei, eu și elevul ne concentrăm mult mai ușor. Îmi place faptul că elevul poate să vadă foaia de hârtie cu problemele de rezolvat și chiar pixul meu care scrie în acel moment, pe întreg ecranul. Păstrând legătura, am reușit să dau elevilor din clasa a VIII- a sfaturi pentru examenul ce îi aștepta și să îi încurajez.”
„Pandemia de coronavirus ne-a obligat sa găsim o formă nouă de comunicare în cadrul procesului de învățare. Aceasta a fost cea online. A fost noutate, deși aproape toți foloseam atât telefonul cât și calculatorul. Pentru mine a reprezentat o experiență foarte interesantă. Nu a fost nevoie de nici un efort de adaptare, deoarece totul a fost foarte simplu. Singura problemă este că nu suntem în contact direct, dar acest lucru nu constituie un impediment pentru a ne înțelege. Aceasta forma nouă de organizare a procesului de învățare este chiar mai comodă, stai în confortul casei și transmiți sau primești noțiuni noi educaționale“, spune doamna Ani, voluntar senior la Centrul Generații din București, care a devenit acum mentor online.
Programele implementate de Fundație au la bază metoda intergenerațională care încurajează interacțiunea și schimbul de valori și cunoștințe între generații. Prin abordarea intergenerațională, copiii sunt sprijiniți în activitatea școlară, deprind anumite abilități practice și își dezvoltă pasiuni diverse, iar voluntarii seniori își redobândesc sentimentul de utilitate și valoarea socială.
Centrele de zi școală după școală care doresc implementarea acestei metode de lucru cu copiii din comunitatea lor, pot fi sprijinite cu informații și diverse resurse. Mai multe detalii și modele de lucru pe noul website www.intergenerational.ro.
Programul este susținut la nivel național prin contribuția Hochland România, Raiffeisen Bank și Metropolitan Life.
Articol preluat: Fundatia Regala Margareta a Romaniei
Copyright © 2010 - 2018 caritas-blaj.ro