Radio Blaj Facebook Caritas Blaj Fundația Regală Margareta a României Biserica Romana Unita cu Roma, Greco-Catolica Renovabis Humanitäre Hilfe Windesheim e.V. LilianaDesign: web design, creare site

Claudiu Nicusan in practica la Renovabis

Renovabis - actiunea de solidaritate a catolicilor germani pentru Europa de Est, este locul unde Caritas Blaj a gasit intotdeauna un sprijin financiar consistent, dar si un loc de unde s-a putut inspira in ridicarea standardelor de lucru in management organizational. Pentru acest lucru dorim inca de la inceputul acestui text sa multumim in numele Caritas-ului Mitropolitan colegilor de la Renovabis pentru extraordinara colaborare de pana acum.

Ideea unui schimb de experienta sau exercitiu practic in domeniul relatiilor publice si a activitatii de strangere de fonduri s-a nascut in septembrie 2010, odata cu participarea Secretarului General Claudiu Nicusan impreuna cu Directorul Caritas-ului Mitropolitan Blaj la cel de-al XIV-lea Congres International din Germania. Discutia a fost reluata la Cluj Napoca cu ocazia Seminarului de management al bunurilor bisericesti, unde d-l Nicusan a stabilit cu Coordonatorul Departamentului de Relatii Publice si Fundraising d-l Burkhard Haneke detaliile practicii care urma sa se faca sase saptamani mai tarziu la Freising.

Intre 22 si 25 noiembrie d-l Nicusan in calitate de Responsabil cu Relatiile Publice si Strangerea de Fonduri la Caritas Blaj a avut bucuria de a cunoaste in mod direct metoda de lucru a organizatiei germane in acest domeniu. In cele trei zile d-l Thomas Schumann specialist in domeniul publicatiilor si responsabil cu presa a pregatit un program intens de lucru pentru partenerul roman, acesta avand posibilitatea sa treaca cate o ora doua pe la fiecare birou al Directiei de Comunicare si Cooperare: Parteneriate si Dialog - Thomas Müller-Boehr, Biroul de formare - Claudia Gawrich, Relatii publice, Redactia Internet - Daniela Schulz, Relatii Publice si Asistent Presa - Irma Biebl, Centrul de Fundatii Renovabis - Jürgen-August Schreiber, Marketingul donatiilor - Anna Marie Wegmann, Biroul de voluntariat - Verena Geißler s.a.

Printre multele experiente acumulate se distinge cheia succesului in relatiile publice si fundraising-ul german: important este nu doar sa distribui informatia la cat mai multe persoane ci sa reusesti sa-i convingi sa te sustina in ceea ce faci. (Thomas Schumann)